FAQ

Heb je nog vragen of vind je niet direct wat je zoekt? Aarzel dan niet om ons te contacteren via e-mail of via het contactformulier.

Bestellen

Hoe bestellen? Moet ik ingelogd zijn?

Via onze webshop kan u makkelijk uw bestelling plaatsen. Eenmaal uw bestelling geplaatst, hebt u de keuze om u aan te melden (als u al een account hebt), te registreren (als u nog geen account hebt maar er wel één wenst), of door te gaan zonder aan te melden. Opgelet: ook indien u doorgaat zonder aan te melden dient u dezelfde gegevens in te vullen, wij hebben immers uw facturatie- en leveradres nodig.
Indien u ervoor kiest om u zich te registreren, dient u uw gegevens slechts één keer in te geven, en kan u achteraf makkelijk uw offertes, bestellingen en facturen raadplegen, of uw gegevens wijzigen.

U kan uw bestelling ook doorgeven via e-mail of via het contactformulier. Omschrijf dan duidelijk welke variant(en) u precies wil (kleur, hoogte, ...). Wij bezorgen u dan binnen de 3 werkdagen een orderbevestiging.

Ik heb een offerte nodig voor ik mijn bestelling bevestig. Hoe bekom ik deze?

U kan een offerte aanvragen via de webshop. Daarvoor zoekt u eerst alle producten op die u overweegt aan te kopen. Voeg ze toe aan uw winkelwagen.
Eenmaal in het winkelmandje kan u kiezen tussen "Bestelling plaatsen" en "Offerte aanvragen". Kies voor "Offerte aanvragen".
Indien u aangemeld bent, wordt de offerte in uw account bewaard. Indien u wenst in te gaan op de offerte, kan dit eveneens via uw account.

U kan ook een offerte aanvragen via e-mail of via het contactformulier.. Omschrijf dan duidelijk welke variant(en) u precies wil (kleur, hoogte, ...). Wij bezorgen u dan binnen de 3 werkdagen een offerte op maat.

Heeft Speelplaatsmeubel een showroom of fysieke winkel? Waar kan ik producten bekijken?

Speelplaatsmeubel heeft géén showroom of fysieke winkel. Alle producten zijn uitgebreid gedocumenteerd op de webshop met o.a. foto's in gebruik, beschrijving en handleiding.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen/annuleren?

De Govaplast-producten worden op afroep geproduceerd. Eenmaal u de bestelbevestiging hebt ontvangen, kan de bestelling niet meer worden geannuleerd. Producten toevoegen kan eventueel nog zolang de bestelling nog niet werd klaargemeld. Dit zal evenwel de levertermijn doen verschuiven.

Voorraadproducten toevoegen aan een bestelling (om bv. te besparen op transportkosten) kan mits de eerdere bestelling nog niet werd verzonden. Is de bestelling reeds ingepakt, dan dienen er opnieuw verzendkosten te worden betaald.

Hoe lang bedraagt de levertermijn?

De levertermijn hangt af van het product. Sommige producten zijn bij ons op voorraad, andere producten worden pas geproduceerd na bevestiging van de bestelling.

  • Meestal op voorraad (levering binnen de 5 werkdagen):
    • Speelpanelen
    • Klimwandpanelen / Klimgrepen
    • Wegenverf / sjablonen   
    • Dominoblokken
    • Donuts
    • Kubussen
    • Spiegels
    • Potloodvuilnisbakken

Als er minstens 1 stuk op voorraad is, wordt dit als "op voorraad" aangegeven in de webshop. Dit garandeert echter niet dat hogere aantallen ook onmiddellijk kunnen worden uitgeleverd.
Wanneer er 1 of meerdere producten tijdelijk uit voorraad zijn, stellen wij de levering uit zodat alles samen kan worden uitgeleverd. Dit gebeurt in overleg met de klant, die sowieso op de hoogte wordt gebracht.

  • Nooit op voorraad, indicatie levertermijn:
    • Govaplast Play (GP..): ± 6 - 8weken. Zodra klaargemeld, nemen wij contact op om een geschikte leverdag af te spreken.
    • Infokasten:  ± 4 weken
    • L-blokken:  ± 2 weken
    • Valtegels:  ± 2 weken
    • Ballenvanger: ± 2 weken

Eenmaal verzonden, ontvangt u een track-and-trace-nummer waarmee u de bestelling kan opvolgen. In de meeste gevallen wordt het pakket dan binnen de twee werkdagen geleverd. We kunnen dit echter nooit 100% garanderen.




Hoeveel bedragen de verzendkosten?

De verzendkosten worden automatisch berekend als u producten toevoegt aan het winkelmandje.

Ze bedragen maximum 96 euro.

Voor bestellingen boven 2500 euro incl. BTW nemen wij de verzendkosten voor onze rekening.

Bij sommige producten zijn de verzendkosten reeds inbegrepen. Dit wordt steeds vermeld bij het product.

Product

Moeten de speeltoestellen of meubilair nog gemonteerd worden?

De meeste speeltoestellen en meubilair worden kant-en-klaar geleverd, en er is dus geen montage nodig.

Grotere toestellen, die onmogelijk in één stuk kunnen worden verzonden, wordt in voorgemonteerde delen geleverd. De montage is ook dan heel makkelijk en eenvoudig. Sommige toestellen dienen echter wel (verplicht) verankerd te worden. 

Kijk voor instructies in de handleiding, die u op de betreffende productpagina kan terugvinden in het tabblad "Downloads".

Is er een keuringscertificaat beschikbaar?

Al onze Govaplast Play-producten werden voorgelegd aan en goedgekeurd door keuringsorganisme TÜV SUD BENELUX, dit is een aangewezen keuringsinstelling (AKI) voor Nederland en België.
Producten als speeltuig beschouwd hebben een attest dat de conformiteit met de verplichte Europese norm EN1176 bevestigt.
U vindt dit attest telkens achteraan de handleiding, op de productpagina van het betreffende toestel, in het tabblad "downloads".

TÜV beschouwd zitmeubilair, picknicktafels en dergelijke niet als speeltuig, daarom vallen ze niet onder de EN1176 betreffende speeltoestellen op openbare plaatsen (waar scholen ook onder vallen)

 Gezien wij veel ervaring hebben met speeltuigen passen we bij het ontwerpen van meubilair wel dezelfde regels toe die ook op speeltoestellen van toepassing zijn:

  • al ons schoolmeubilair uit het Govaplast Play-gamma is met een nabewerking machinaal afgerond (niet verplicht door de wet indien het geen speeltoestel betreft, veel meubilair is niet afgerond !)
  • ons materiaal splintert niet, er worden geen nagelverbindingen gebruikt, alle bevestigingsmateriaal is inox.
  • Podia zijn geen speeltoestel maar toch netjes agfgerond & we houden ze bewust onder de 60 cm zodat een valbrekende laag niet nodig is
  • enz.



Is er een handleiding beschikbaar?

Van (bijna) alle producten op onze webshop is er een handleiding beschikbaar. Deze kan u downloaden op de productpagina van het betreffende toestel onder het tabblad "Downloads".

Niet gevonden? Contacteer ons per mail of via de contactpagina en wij bezorgen ze u per mail.

Betalen

Welk BTW-percentage betaal ik?

Dat is in bijna alle gevallen 21%.

Uitzonderingen:

  • Op slechts enkele producten kan voor scholen in België 6% BTW van toepassing zijn:
    in geval van levering met plaatsing van producten die in de bodem ingegraven worden en vastgezet met gestabiliseerd zand of beton. Dus enkel items met een “onroerend karakter“.
    Lichte verankering met nagelpluggen komt helaas niet in aanmerking voor deze gunstige BTW-regeling.
    Bijvoorbeeld wel: ingegraven parcours verankerd met gestabiliseerd zand, op een muur verlijmde klimgrepen, grote speelstructuren, zandbakomrandingen in gestabiliseerd zand geplaatst, stoeltjes en zandbaktafels in gestabiliseerd zand vastgezet.
    Bijvoorbeeld niet: verplaatsbare of licht verankerde speeltuigen en meubilair, speelpanelen tegen een muur,... Deze worden niet als “onroerend” beschouwd.
  • Scholen of ondernemingen in het buitenland (=buiten België) die in het bezit zijn van een BTW-nummer kunnen de BTW verleggen. We rekenen dan geen BTW aan op hun factuur.

Wanneer moet ik betalen?

Er dient betaald te worden voor de levering plaats vindt. Pas na ontvangst van de betaling wordt uw bestelling verwerkt.

Scholen en openbare besturen mogen, indien ze dat wensen, achteraf betalen (na de levering).

Het factuur wordt na de levering per e-mail verzonden. Gelieve een seintje te geven indien u het factuur vroeger wenst te ontvangen.

Welke betaalmethodes accepteert Speelplaatsmeubel?

  • Overschrijving
    • We bezorgen u de betaalgegevens en u doet de overschrijving zelf. We verwerken uw bestelling zodra de betaling bij ons is aangekomen.
    • SEPA-overschrijving
  • Online betalen
    • Bancontact
    • iDEAL
  • Betalen na ontvangst: Enkel toegelaten voor scholen en openbare besturen

Levering

Wordt ik verwittigd wanneer mijn bestelling wordt verzonden?

Dat hangt van het product af: 

  • voor de levering van de Govaplast-producten (herkenbaar aan de GP-nummer) contacteren wij u op voorhand om een geschikte leverdag af te spreken. U kan daarbij een tijdsindicatie opgeven, zij het met een interval van minstens 4 uur. Indien gewenst vragen wij de chauffeur u een half uur voor de levering op te bellen. De transportfirma houdt in de mate van het mogelijke rekening met deze wensen. 
  • Producten die we zelf op voorraad hebben worden meestal met DHL verzonden. U ontvangt een track-and-trace-nummer waarmee u de bestelling kan opvolgen. In de meeste gevallen wordt het pakket dan binnen de twee werkdagen geleverd. We kunnen dit echter nooit 100% garanderen. 
  • Af en toe schakelen we een transportfirma in voor leveringen in dezelfde regio. Ook hiervan verwittigen we u op voorhand (telefonisch of per mail).
  • Producten die van een ander magazijn komen worden eveneens via een koerier (DHL, PostNL) geleverd. Hiervan wordt u niet op voorhand op de hoogte gebracht.

Wij houden bij het verzenden steeds rekening met de schoolvakanties en indien mogelijk ook met de reguliere schooluren. Bij koerierdiensten hebben wij echter niet altijd controle op het tijdstip dat een pakket wordt afgeleverd.
Bij een mislukte levering volgt er echter steeds nog een tweede aanbieding. 

Indien ook deze mislukt, wordt het pakket retour gestuurd. Indien de levering mislukt wegens foute informatie door de ontvanger, worden de kosten voor het opnieuw verzenden verhaald op de ontvanger.

Is de plaatsing inbegrepen?

Nee, plaatsing is niet inbegrepen. Onze speeltoestellen en meubilair worden echter in de meeste gevallen kant-en-klaar aangeleverd en er is dus geen montage nodig. Grotere toestellen, die onmogelijk in één stuk kunnen worden verzonden, wordt in voorgemonteerde delen geleverd. De montage is ook dan heel makkelijk en eenvoudig. Sommige toestellen dienen echter wel (verplicht) verankerd te worden.

Kijk voor instructies in de handleiding, die u op de betreffende productpagina kan terugvinden in het tabblad "Downloads".

Indien u de aangekocht toestellen toch graag geplaatst wil hebben, laat het dan even weten. We bekijken dan of een aannemer de werken eventueel kan uitvoeren (afhankelijk van agenda, afstand tot de werf, ondergrond, enz.). Indien plaatsing toch mogelijk is, bezorgen wij u hiervoor een offerte.

Wordt er geleverd tijdens schoolvakanties?

Vermits de meeste scholen gesloten zijn tijdens de vakanties, wachten wij met de verzending van uw bestelling tot na de vakantie

Indien er toch iemand aanwezig is in de school die tijdens de vakantie het pakket kan ontvangen, laat het ons dan even weten, dan verzenden we het pakket wel.
U ontvangt altijd een track-and-trace-nummer waarmee u de bestelling kan opvolgen. In de meeste gevallen wordt het pakket dan binnen de twee dagen geleverd. We kunnen dit echter nooit 100% garanderen.

U kan eventueel ook een privé-adres opgeven waar we het pakket naartoe mogen sturen, Houd er wel rekening mee dat onze pakketten soms groot en zwaar zijn. Laat daarom ook even weten dat het om een privé-adres gaat. Ook op een privé-adres moet er steeds iemand aanwezig zijn om het pakket in ontvangst te nemen.


Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ja, dat kan, zij het uitzonderlijk en mits wij het product op voorraad hebben, Ons magazijn bevindt zich in Mol.

Voor producten uit het GovaPlay-gamma dient de afhaling te gebeuren in Dilsen-Stokkem (adres wordt meegedeeld).

Hoe lang bedraagt de levertermijn?

De levertermijn hangt af van het product. Sommige producten zijn bij ons op voorraad, andere producten worden pas geproduceerd na bevestiging van de bestelling.

  • Meestal op voorraad (levering binnen de 5 werkdagen):
    • Speelpanelen
    • Klimwandpanelen / Klimgrepen
    • Wegenverf / sjablonen   
    • Dominoblokken
    • Donuts
    • Kubussen
    • Spiegels
    • Potloodvuilnisbakken

Als er minstens 1 stuk op voorraad is, wordt dit als "op voorraad" aangegeven in de webshop. Dit garandeert echter niet dat hogere aantallen ook onmiddellijk kunnen worden uitgeleverd.
Wanneer er 1 of meerdere producten tijdelijk uit voorraad zijn, stellen wij de levering uit zodat alles samen kan worden uitgeleverd. Dit gebeurt in overleg met de klant, die sowieso op de hoogte wordt gebracht.

  • Nooit op voorraad, indicatie levertermijn:
    • Govaplast Play (GP..): ± 6 - 8weken. Zodra klaargemeld, nemen wij contact op om een geschikte leverdag af te spreken.
    • Infokasten:  ± 4 weken
    • L-blokken:  ± 2 weken
    • Valtegels:  ± 2 weken
    • Ballenvanger: ± 2 weken

Eenmaal verzonden, ontvangt u een track-and-trace-nummer waarmee u de bestelling kan opvolgen. In de meeste gevallen wordt het pakket dan binnen de twee werkdagen geleverd. We kunnen dit echter nooit 100% garanderen.




Ik heb slechts een deel van mijn bestelling ontvangen.

Onze producten worden verzonden vanuit verschillende magazijnen.

Sommige producten zijn op voorraad en kunnen onmiddellijk worden verzonden, andere worden pas geproduceerd na de bestelling.

Daarom is het mogelijk dat jouw bestelling op verschillende tijdstippen arriveert.

Wij brengen je hiervan -in de mate van het mogelijke- op voorhand op de hoogte. 

Bekijk de levertermijnen van verschillende producten elders op deze pagina.

Denk je dat er toch iets mis ging met je bestelling? Aarzel niet om ons te contacteren via info@speelplaatsmeubel.be of via het contactformulier.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

De verzendkosten worden automatisch berekend als u producten toevoegt aan het winkelmandje.

Ze bedragen maximum 96 euro.

Voor bestellingen boven 2500 euro incl. BTW nemen wij de verzendkosten voor onze rekening.

Bij sommige producten zijn de verzendkosten reeds inbegrepen. Dit wordt steeds vermeld bij het product.

Klachten

Mijn product is beschadigd. Wat moet ik doen?

Indien bij levering blijkt dat de verpakking is beschadigd, neem dan foto's van de ongeopende verpakking. Ontvang de bestelling onder voorbehoud.

Indien het product zelf (ook) is beschadigd, neem dan ook  foto's van de schade, zowel van het product in zijn geheel als in detail. Indien geweten, beschrijf de oorzaak van de schade.

Bezorg de foto's en beschrijving aan info@speelplaatsmeubel.be zodat wij de schade kunnen beoordelen. Indien blijkt dat de schade niet ontstond wegens ongeoorloofd gebruik, bezorgen wij zo snel mogelijk een nieuw product samen met een retourbon om het beschadigde product terug te sturen. De verpakking van het vervangende product kan indien nodig gebruikt worden om het beschadigde product terug te sturen.